3 Mayıs 2013 Cuma

SGK Yetim Aylığı


Ülkemizde çalışmakta olan vatandaşların nedeni her ne olursa olsun vefatlarının ardından geride bırakmış olduğu hak sahiplerine ödenmekte olan aylıktır.  SGK yetim aylığı çalışan sigortalı vatandaşın vefatının ardından geride bırakmış olduğu çocuklarına bağlanmaktadır.

Yetim aylığı, dul aylığı eğer çalışan sigortalı vatandaşın varsa eşine ve çocuklarına belirli oranlar ile pay edilmektedir. Bu noktada pay esnasında vefat eden sigortalı çalışanın hak sahibi olan eşine yüzde yetmiş beş, çalışan ve ya emekli aylığı almakta olan eşlere ise yüzde elli olarak pay edilmektedir. Eğer iki çocuk var ise eşit olarak her iki çocuğa yüzde yirmi beş eşine yüzde elli, tek yetim olması halinde ise yüzde elli, ili yetim olması halinde ise yüzde kırk oranında iki eşit pay olarak pay edilmektedir.

Bu işlem için vefat etmiş olan sigortalının hak sahiplerinin en kısa süre içerisinde Sosyal Güvenlik Kurumu’na lazım olan evrak ve belgeleri hazırlayarak başvurması gerekmektedir. Ayrıca sigortalı anne ve babasına bakmak ile yükümlü ise anne ve babasına da aylık bağlanmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder